Wraz z końcem lipca Kainos po raz drugi rozpoczął konkurs AppCamp® w Belfaście. Konkurs, który dał szansę studentom w Wielkiej Brytanii i Polsce na poznanie iOS oraz stworzenie aplikacji na tę popularną platformę firmy Apple.

Jesteśmy w trakcie drugiej brytyjskiej edycji, gdzie szczęśliwa piątka finalistów dzień po dniu przelewa swoje idee na papier i kod w Objective-C. Ci szczęśliwcy zostali wyłonieni w trakcie „Dragons Den”, w którym w roli smoków wystąpili Tom Gray (Kainos CTO), Richard McCann (Kainos CFO), Peter Connaghan (Kainos Marketing Executive), Paul McCoy (Invest NI and Connected Health advocate) and Brendan O’Brien (Directorate of Integrated Care). Warunkiem znalezienia się w gronie zwycięzców był dobrze przemyślany pomysł na aplikację.

Chyba największą zaletą AppCampa® jest to, że uczestnicy (więcej o nich tutaj) nie muszą posiadać wiedzy programistycznej z zakresu Objective-C lub nawet programowania obiektowego.

Dlaczego? Ponieważ Kainos wspiera wszystkich uczestników wstępnym, dwutygodniowym, całkowicie bezpłatnym warsztatem, w trakcie którego uczestnicy poznają podstawy programowania na mobilną platformę Apple’a. Swoje wskazówki odnośnie user experience przekazują także graficy, a testerzy wyczulają, jak prawidłowo testować aplikację przed publikacją na App Store, tak by uniknąć nieprzychylnych komentarzy.

Zakwalifikowana piątka przez półtora miesiąca od podstaw buduje swoje aplikacje w biurze Kainos w Belfaście, korzystając na równi z pracownikami firmy z zasobów (nowiutki MacBook Air, w pełni wyposażone miejsce pracy z dostępem do kuchni). Ponadto pomocą służy dwóch metorów – pracowników firmy Kainos, którzy rozwiązują wszelkie najbardziej szalone problemy, jakie napotykają uczestnicy.

Efektem pracy są w pełni funkcjonalne, darmowe aplikacje umieszczone na AppStore oraz nagrody w postaci MacBooków oraz iPodów Touch. Dla zwycięzcy – osoby, której aplikacja zostanie pobrana najwięcej razy – przewidujemy coś specjalnego.

Polski AppCamp® różni się nieco organizacją (gdyż odbywa się w weekendy), różni się też tym, że uczestnikami mogą być studenci bez względu na rok studiów. Niezmienne pozostają jednak benefity: studenci otrzymują silne wsparcie i świetny sprzęt, zaangażowani pracownicy sporo nowego doświadczenia, a Kainos pomaga młodym ludziom w zdobyciu wiedzy i doświadczenia biznesowego, którego często nie zapewnią uczelnie.

Brzmi nieźle, prawda? Haczyki… ja żadnych nie widzę, więc polecam śledzenie tematu – tym bardziej, że wkrótce poznamy wyniki zmagań polskich finalistów.

Zachęcam też do zapoznania się ze stroną aktualnej brytyjskiej edycji:http://appcamp.co.uk, a także do zerknięcia na informacje o konkursie w Polsce:http://appcamp.pl/.